Policijski in vojaški veterani vojne za Slovenijo 1990-91 iz Primorske in Notranjske (Veteransko društvo SEVER za Primorsko in Notranjsko ter Območno združenje veteranov vojne za Slovenijo - Slovenska Istra) so že tretjič organizirali tradicionalni pohod iz Ankarana na vrh domovine - Triglav.

UDELEŽENCI

• LIČEN Vlado
  • ANDJELIČ Zoran
  • ŽMAVC Peter
  • CUNJA Irena - Radio Koper (peš, Ankaran - Triglav - Rudno polje)
  • VRABEC Branko - TV Koper (vrh Triglava, Kredarica)
  • CEK Danijel - Primorske novice (Krvavi potok)

ETAPE

1. 07.07.2001 (sobota) 05.00 - 19.00
Ankaran - Škofije - Osp - Kastelec - Beka - Mihele - Krvavi potok - Kokoška - MP Lipica - Sežana

2. 08.07.2001 (nedelja) 05.00 - 20.00
Sežana - Šmarje - Križ - Tomaj - Ponikve - Štanjel - Šmarje - Velike Žablje - Vipavski križ - Lokavec - Predmeja

3. 09.07.2001 (ponedeljek) 07.00 - 19.00
Predmeja - Lokve - Čepovan - Most na Soči - Tolmin

4. 10.07.2001 (torek) 08.00 - 17.00
Tolmin - Tolminska korita - Tolminske ravne - planina Razor

5. 11.07.2001 (sreda) 07.00 - 19.00
Planina Razor - Globoko - koča na Komni - koči pri 7 jezerih

6. 12.07.2001 (četrtek) 12.00 - 20.00
(dežuje, megla, piha) Koča pri 7 triglavskih jezerih - Hribarce (zasneženo) - Planika

7. 13.07.2001 (petek) 07.00 - 17.00
Planika - vrh Triglava (10.30) - Planika - Konjsko sedlo - Kredarica

8. 14.07.2001 (sobota) 07.00 - 12.00)
Kredarica - Vodnikova koča - planina Gonjače - Rudno polje - Pokljuka

Prehodili smo približno 230 km.

NEKAJ UTRINKOV S POHODA

Prvi dan
Dne 7.7.2001 ob 05.00 uri smo krenili izpred vojašnice Slovenske vojske v Ankaranu. Pred tem smo v morju zajeli stekleničko morske vode. Prvi postanek v Ospu, drugi na Beki, tretji na Kokoški. Prenočili v gasilskem domu v Sežani. Prvi žulji.

Drugi dan
Navsezgodaj smo krenili po asfaltni cesti do Križa - malica. Čez drn in strn do Ponikev in spet po asfaltu do Štanjela - počitek in kosilo v gostilni pri Zorotu. Vročina in asfalt sta opravila svoje - prve težave s koleni in žulji. Prijetna osvežitev v potoku Branica. Sonce je neusmiljeno pripekalo (36 C), vroč asfalt nam je žgal podplate. Privlekli smo se do Lokavca, kjer smo imeli krajši počitek, nato po planinski stezi na Predmejo, kjer so nam člani turističnega društva "Gora" pripravili prisrčen sprejem in večerjo. Ta etapa je bila najtežja. Prehodili smo cca. 46 km. Popili največ vode, cca 7 l po pohodniku.

Tretji dan
Zjutraj dežuje, počakamo do 8.00, kljub rahlemu dežju smo krenili na pot v smeri Čepovana in Lokev. Dež je ponehal. Nad Mostom na Soči smo 100 km zalili s hladnim šampanjcem (iznajdljivost naše logistike). V Mostu na Soči smo v bifeju na železniški postaji, popili mrzlo pivo in nadljevali pot po asfaltu do Tolmina, kjer smo prenočili (zadnje tuširanje in normalno spanje).

Četrti dan
V Tolminu se kar obotavljamo in pozno krenemo v smeri Tolminskih korit. "Izbrali" smo daljšo pot. Tolminska korita smo mimogrede prehodili, škoda, da se nismo ustavili več časa, ker smo imeli tega dne časa na pretek. Tolminske ravne - logistika se poslavlja. Čez dobro uro smo bili že na planini Razor.

Peti dan
Od koče se z polnimi nahrbtniki (20 -25 kg) zaženemo po stezi v strmino, ki nas pripelje na preval Globoko, v resnici je hudičevo visoko. Odpre se nam čudovit pogled na Triglav. Sedaj smo pa res v gorah. Pot nadaljujemo proti Komni. Skupina se razdeli na tri skupinice, prva je najhitrejša, druga počasnejša, tretja pa si je "izbrala" daljšo pot preko planine Govnjač, do koče pod Bogatinom. Na Komni se zberemo, odpočijemo in krenemo v smeri koče pri sedmerih triglavskih jezerih.

Šesti dan
Ponoči dežuje. Skupaj z drugimi planinci čakamo na izboljšanje vremena. Najbolj neučakani v dežju krenejo ob 10.00, ostali čakajo, da se zvremeni, nič ni kazalo, da se bo to tudi zgodilo. Druga skupina krene ob 12.00 - rosi. Po dolini sedmerih jezerih dežuje, piha postaja vse bolj hladno. Čez Hribarce je zasneženo in izredno gosta megla, markacije so zelo slabi vidne, napredujemo počasi. Korak po koraku smo se spuščali po zasneženem melišču, derez nismo potrebovali. Pred Doličem krajši počitek in že smo na poti v smeri Planike. Zaradi izredno goste megle so izginili vsi prepadi. Vsi premočeni in "prešvicani" smo stopili v kočo. Na poti so nam palerine zagotovile brezplačno savno. Po skromni večerji, smo popadli na skupna ležišča.

Sedmi dan
Vstanemo zgodaj, lep sončni vzhod. Vso nepotrebno opremo smo pustili v koči in se podali na vrh domovine. Na vrhu Triglava smo se srečali z predsednikom države Milanom Kučanom. Opravili smo krst člana naše skupine, Aljažev stolp smo poškropili z morsko vodo, poskusili pršut, ki ga je vse od Ankarana nosil Rovšek Bojan, se fotografirali, ekipa TV Koper je pridno vse posnela, nakar smo se vrnili do Planike. Zaradi zasneženega melišča me Planiko in Kredarico smo odšli po daljši poti na Kredarico. V koči so se naši družbi za krajši čas priključili predsednik države, kolegi iz PU Nova Gorica, gorski reševalci in drugi policisti ter drugi pohodniki.. Pet kilogramski pršut in 20 l refoška je hitro pošlo.

Osmi dan
"Sprehodili" smo se iz Kredarice do Rudnega polja. Na Rudnem polju smo se v vojašnici po nekaj dneh pošteno umili in odšli na dobro kosilo. Ob 15.00 smo se na Pokljuki pri Šport hotelu udeležili proslave. Po proslavi smo se odpeljali proti Primorski. Mimogrede smo se ustavili v pivnici na Kozini.

ZAKLJUČEK

Stroške pohoda so pokrili udeleženci ( 20.000,00 Sit po osebi) in donatorji.

Za pohod potrebuješ: veliko dobre volje, dobršno mero trme, kondicijo in primerno opremo.

Pripravljalni odbor za pohod 2002, že deluje. Pohod bo v juliju mesecu 2002. Zaradi zapletene organizacije se pohoda lahko udeležijo le člani veteranskih društev iz območja Primorske in Notranjske. Prednost imajo člani, ki so se že udeležili pohoda. Število pohodnikov je omejeno na 15.

FOTOGRAFIJE
Predstavljamo le nekaj od fotografij, ki so razstavljene na razstavi "Utrinki s pohoda Ankaran - Triglav 2001". Razstava 30 fotografij bo odprta do 12.10.2001 v predverju kulturnega doma v Hrpeljah. Avtor fotografij je Slavko Gerželj. (možen ogled vsak delavnik od 8.00 do 15.00, v sredah do 18.00 ure)