Sorodne objave

 

Ena temeljnih nalog policije je skrb za varnost vseh udeležencev v cestnem prometu. Ker so vozniki enoslednih vozil med najbolj izpostavljenimi kategorijami cestnoprometnih udeležencev, pa tudi zaradi naraščanja števila število na novo registriranih enoslednih motornih vozil, smo policisti Policijske postaje Šentjur pri Celju v sodelovanju z občinskim svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu aprila 2010 začeli s številnimi preventivnimi aktivnostmi za večjo varnost motoristov.

S preventivno akcijo Varno na motor ... in nazaj domov smo na povabilo "oldtimerskega" kluba Večno mladi Šentjur, ki je v okviru Šentjurjevega 2010 organiziral Zbor starodobnikov vseh vrst, začeli 27. aprila na prireditvenem prostoru pred železniško postajo v Šentjurju. Na tej  prireditvi smo letos sodelovali že tretjo leto zapored.

IMG 1712

Odziv ljudi je bil več kot odličen, saj se je tudi letos prireditve udeležilo več kot 2.000 obiskovalcev, ki so prišli od vsepovsod. Na razstavnem prostoru se je zvrstilo okoli 120 starodobnikov, kasneje, okoli 11. ure, pa se je na prireditev z motornimi kolesi pripeljalo še okoli 150 voznikov motornih koles.

IMG 1745

IMG 1744

Velik odziv obiskovalcev


Zaradi nihanja prometne varnosti smo policisti mnenja, da je treba voznike in druge udeležence v cestnem prometu redno opozarjati na pravilno ravnanje v cestnem prometu. S preventivno akcijo Varno na motor ... in nazaj domov, namenjeno voznikom enoslednih vozil in drugim udeležencem v cestnem prometu, smo želeli doseči, da bi ti vozniki vsaj za trenutek pomislili, da v cestnem prometu niso sami, ampak da moramo vsi skupaj narediti vse, da bo tragedij na slovenskih cestah čim manj.

Obiskovalci so na stojnici PP Šentjur izpolnjevali anketo o varnosti enoslednih voznikov. Z analizo ankete smo ugotovili, da je 37 % anketiranih moških kot vzrok za prometne nesreče z udeležbo enoslednih vozil navedlo preveliko hitrost. Anketirane ženske pa so kot glavni vzrok navedle vožnjo pod vplivom alkohola.

IMG 1797

Bikerji pri izpolnjevanju ankete


Udeleženci so se preizkusili tudi v znanju cestnoprometnih pravil, in sicer so morali odgovoriti na 16 vprašanj, med njimi je bilo največ takšnih, ki so se nanašala na vožnjo enoslednih vozil. Pri tem so se z vprašanji lahko obrnili na učitelja prometne vzgoje v Šolskem centru Šentjur. Ugotovili smo, da je kar 40 % oseb, ki so izpolnjevale vprašanja, odgovorilo narobe na pet vprašanj ali manj. Dejstvo je, da večina voznikov vozi "na pamet", sicer razumejo prometna pravila v praksi, ko pa je treba odgovoriti na določena vprašanja, pride do napak. Menimo, da bi morali ljudje večkrat obnoviti svoje znanje cestnoprometnih pravil. Ko se namreč zaradi neznanja zgodi prometna nesreča, je že prepozno.

IMG 1764

Obiskovalci so osvežili svoje poznavanje cestnoprometnih pravil


Na prireditvi smo predstavili tudi simulator vožnje z motornim kolesom, za katerega je bilo med obiskovalci veliko zanimanja, tako da so morali čakati v vrsti, če so ga želeli preizkusiti. Po preizkusu so ga primerjali z realno vožnjo z motornim kolesom.

IMG 1753

Pri simulatorju varne vožnje je sodeloval policist motorist Postaje prometne policije Celje, ki je obiskovalcem svetoval o varni vožnji, jih opozarjal na najpogostejše napake motoristov in odgovarjal na številna konkretna vprašanja.

IMG 1792

Tudi najmlajši so si lahko pobliže pogledali policijsko motorno kolo in ga "preizkusili".


Na prireditvi je letos prvič sodeloval motorist reševalec iz Enote nujne medicinske pomoči v Kliničnem centru Maribor. Ponazoril je pomen nujne medicinske pomoči ob udeležbi enoslednih vozil v prometni nesreči, predvsem v zgoščenem prometu, in predstavil opremo, ki jo uporablja pri reševanju ponesrečencev.

IMG 1730

Demonstratorji Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu so obiskovalcem predstavili več preventivnih naprav (napravo Stopko, maketo čelade z jajčkom za prikaz njene uporabe, naletne tehtnice, alkotester in t. i. alkoočala).

IMG 1726

Preizkus t. i. alkoočal


Namen naše predstavitve je bil pozvati udeležence, ki so večinoma starejši in bolj izkušeni vozniki, naj svoje znanje in bonton vožnje prenesejo na mlajše voznike motornih koles. Menimo namreč, da se na tem področju premalo naredi. Obiskovalcem smo poskušali tudi pojasniti, kako pomembno se je v prometu obnašati odgovorno, in poudariti, da so naša prizadevanja za večjo varnost v cestnem prometu usmerjena v dobro ljudi, saj želimo, da bi bilo prometnih nesreč in s tem tragedij čim manj.

Zahvaljujemo se vsem sodelujočim, ki so na kakršen koli način prispevali k uspešni izvedbi projekta.