V zadnjih dneh smo prejeli več vprašanj v zvezi z nakupom večjega števila merilnikov hitrosti. V zvezi s tem moramo sporočiti, da informacija (žal) ni točna.

Neprilagojena hitrost je najpogostejši vzrok prometnih nesreč z najhujšimi posledicami. V prvih devetih mesecih letošnjega leta je zaradi tega vzroka umrlo 94 ljudi (lani v istem obdobju 72). Hitrost je povezana še z nekaterimi drugimi vzroki prometnih nesreč kot so nepravilno prehitevanje, nepravilna stran in smer vožnje, pogosta pa je tudi kombinacija z alkoholom. Kako pogoste so prekoračitve hitrosti pove podatek, da je policija v letu 2003 ugotovila preko 264.000 tovrstnih kršitev, v prvih devetih mesecih letošnjega leta pa že preko 208.000. Hitrost je kot najpogostejši vzrok najhujših prometnih nesreč izpostavljena tudi v Nacionalnem programu varnosti cestnega prometa v Republiki Sloveniji.

Policijske enote izbirajo kraj, kamor postavijo merilnike hitrosti predvsem na podlagi statističnih podatkov o prometnih nesrečah zaradi tega vzroka. Izbira mesta je torej krajevno in časovno prilagojena posledicam prometnih nesreč. Trenutno policija uporablja 151 merilnikov hitrosti (laserskih, Dopplerjevih in sistemov Provida).

Ker se zavedamo, da je hitrost v cestnem prometu problem, si Policija že dlje časa prizadeva, da se ob naših cestah vzpostavi tudi sistem avtomatskega nadzora hitrosti s stacionarnimi merilniki, vgrajenimi v ohišje. Tovrstni nadzor kot zelo učinkovit priporoča tudi Evropska komisija v svojem dokumentu "Razpolovitev števila žrtev prometnih nesreč v EU do leta 2010", ki je bil sprejet 2. junija 2003. Korak k vzpostavitvi tovrstnega sistema nadzora je bil narejen pretekli teden, ko je bilo v sodelovanju z DARS-om postavljeno ohišje za prvi stacionarni merilnik. Informacija, da naj bi merilnik hitrosti že začel delovati, ni točna. Zaenkrat je bilo postavljeno samo ohišje. Prizadevamo pa si, da bi bile instalacije in oprema, ki jo je še potrebno vgraditi, vgrajena čimprej, tako da bi merilnik lahko začel delovati. O začetku delovanja tega merilnika hitrosti bomo javnost pravočasno obvestili.

Merilnik hitrosti bo deloval tako kot vsi ostali merilniki, le da je namesto v vozilo, vgrajen v ohišje, ki je postavljeno na fiksni lokaciji. Vozila, ki ne bodo upoštevala omejitev hitrosti, bodo slikana, na policijski enoti pa bo potem izdan plačilni nalog in poslan lastniku vozila oziroma izdelan predlog za uvedbo postopka pri sodniku za prekrške. Policisti že daljše obdobje uporabljajo podoben način nadzora, in sicer v primerih, ko pri nadzoru z Dopllerjevimi radarji (ki se lahko uporabljajo kot vgrajeni v vozilo ali pa kot stacionarni izven vozil) policisti ne ustavljajo vozil, ki prekoračijo omejitev hitrost.

 

Tadeja Kuhar
Predstavnica policije za stike z javnostmi