V športnem parku Policijske akademije, danes, 24. junija 2004, potekal prvi letni preizkus policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi znamke BMW R80 RT, ki ga je organizirala Policijska akademija v sodelovanju s Sektorjem za cestni promet Uprave uniformirane policije Generalne policijske uprave.
Namen letnega preizkusa je preveriti usposobljenost policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. Letnega preizkusa, ki je nasledil dosedanja državna prvenstva policistov motoristov v spretnostni vožnji in so potekala vse od leta 1995, so se udeležili policisti, ki policijske naloge opravljajo na motornih kolesih, iz vseh Prometnih policijskih postaj, ki so na vseh enajstih Policijskih upravah in Urada za varnost in zaščito Generalne policijske uprave. Svojo usposobljenost pa so izven konkurence preverili tudi italijanski in avstrijski policisti, ki so se odzvali povabilu.
Policisti so tekmovali v ekipni in posamezni konkurenci. Ekipo so sestavljali štirje tekmovalci in vodja ekipe, tako se je preverjanja usposobljenosti skupaj udeležilo 48 tekmovalcev in dvanajst vodij ekip ter drugi spremljevalci.
Tekmovanje policistov motoristov je odprl direktor Policijske akademije Marjan Ferk, ki je izrekel dobrodošlico vsem tekmovalcem ter jim zaželel veliko znanja, spretnosti, športne sreče na tekmovalnem poligonu ter da svoje izkušnje prenesejo tudi na ostale policiste motoriste v enoti.
Namen letnega preizkusa je preveriti usposobljenost policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi, na posebej pripravljenem poligonu, ki je sestavljen iz vaj, ki jih morajo motoristi, ki opravljajo delo na področju prometne varnosti in spremstva varovanih oseb brezhibno obvladati, za spretnejšo, varnejšo in zanesljivo vožnjo s službenimi motornimi kolesi. Hkrati pa se preverja pravilna uporaba motornega kolesa in predpisane zaščitne opreme. Seveda pri vsem tem pa je pomembna tudi dobra psihofizična pripravljenost policistov motoristov.
Tekmovalci so morali v dveh vožnjah prevoziti poligon, ki je sestavljen iz devetih vaj.
START
Na startni črti sta na levi in desni strani prometna stožca, ki sta med seboj oddaljena na spodnjem robu 0,80 metra. Na obeh stožcih sta žogici. Udeleženec začne s preizkusom na žvižg sodnika.
1. VAJA: OSMICA
Startni stožec je od prvega stožca osmice oddaljen 4,00 m. Po startu udeleženec zapelje skozi ožino v osmico, ki meri 8,80 m v višino in 5,30 m v širino. Stožca v ožini (vhod in izhod) iz osmice sta med seboj ločena 0,80 m. Na vseh stožcih so žogice. Udeleženec zapelje v osmico z leve ali desne strani in mora pravilno izpeljati dva kroga v obliki številke 8. Prostor, v katerem se izpelje osmica, je sestavljen iz 22 stožcev.
2. VAJA: VOŽNJA PO TEHTNICI
Po izpeljani osmici udeleženec zapelje naravnost na tehtnico (ovira je sestavljena iz deske, dolge 3,40 m in široke 0,40 m, ki se med vožnjo prevesi zaradi prenosa težišča). Za pravilno prevoženo oviro se šteje, če udeleženec na začetku zapelje nanjo in zaključi z vožnjo po njej na koncu deske.
3. VAJA: OSTRI ZAVOJI
Udeleženec zapelje skozi ožino med dvema stožcema, ki sta med seboj oddaljena 0,80 m. Po izpeljani ožini ostro zavije v levo, nato po 3,50 m ostro v desno in po 3,50 m ponovno ostro v levo, kjer po prevoženih 5,40 m zapelje v naslednjo oviro (vožnja skozi ožino). Oviro ostri zavoji sestavljajo ožina in nato dva stožca. Na vseh stožcih so žogice.
4. VAJA: VOŽNJA SKOZI OŽINO
Udeleženec po opravljeni vožnji v ostrih zavojih po 5,40 m zapelje v oviro "vožnja skozi ožino", ki je omejena s kockami(1,00 m x 1,00 m), katerih spodnji robovi so med seboj oddaljeni 1,00 m. Na kocki je po en stožec, na katerem je žogica.
5. VAJA: SLALOM
Po vožnji skozi ožino udeleženec zapelje med dvema stožcema, ki sta med seboj ločena 0,80 m, nato nadaljuje vožnjo v slalomu (sestavljen je iz osmih stožcev), ki so med seboj oddaljeni 3,00 m. Vhod v slalom se začne z leve strani prvega stožca.
6. VAJA: VOŽNJA PO LESTVI
Udeleženec po zaključenem slalomu zavije v levo, kjer po 3,20 m zapelje na lestev, ki je dolga 4,00 m in široka 0,10 m. Za pravilno prevoženo oviro se šteje, če udeleženec zapelje na lestev na začetku in po njej vozi do konca.
7. VAJA: VOŽNJA V ZAKLONU
Po prevoženi lestvi udeleženec čez 4,00 m zapelje v "zaklon". Oviro sestavljajo trije elementi, ki so postavljeni v obliki podboja tako, da je prečna letev le prosto postavljena na nosilni palici. Vsak element je širok 1,50 m, visok 1,60 m, medsebojna oddaljenost elementov ovire znaša 2,00 m.
Preden udeleženec pripelje do prvega elementa ovire, mora težo telesa prenesti na levo ali desno stran motornega kolesa, odvisno, ali je levičar ali desničar. Pri tem mora, če je na levi strani motornega kolesa, stati na stopalki z levo nogo, če pa je na desni strani, pa z desno nogo. Pri vožnji mora udeleženec zgornji del telesa zakriti za vizir motornega kolesa tako, da je čelada v višini zgornjega roba vizirja, pri tem pa s čelado, telesom ali motornim kolesom ne sme podreti nobene palice.
8. VAJA: VOŽNJA V OVINEK
Po vožnji v zaklonu udeleženec zapelje nekoliko v desno in po 5,00 m skozi ožino (oddaljenost med stožci 1,50 m) v ovinek (polkrog premera 7,00 m). Ovinek je v celoti posut s peskom (granulacija peska se določi pred preizkusom), širina steze v celotnem polkrogu je 1,50 m, označena je s stožci, na katerih so žogice za tenis. Debelina posutega peska na progi je takšna, da je proga pokrita.
9. VAJA: PRENOS ŽOGICE
Ko udeleženec pripelje iz ovinka, zavije desno in po 5,80 m zapelje v ožino dveh stožcev, medsebojno oddaljenih 0,80 m. Po 4,00 m dolgi ožini udeleženec pobere z desno roko iz podstavka, visokega 0,10 m "strap" žogico in jo prenaša v desni roki 4,60 m, nato pa jo odda na "strap" površino, v velikosti 0,15 x 0,15 m, ki je na 2,00 m visokem podstavku. Z desno roko se pri prenosu ne sme dotikati telesa ali delov motornega kolesa (roka je odmaknjena od ročke za plin).
CILJ
Udeleženec 10,00 m po oddani žogici pripelje na cilj, ki je označen z dvema prečnima zaporama oz. letvama. Letvi, ki označujeta cilj, sta prosto postavljeni na dveh točkah, ki sta na pokončnih letvah. Pokončne letve so visoke 0,60 m in v medsebojnem razmiku 0,80 m. Spodnja prečna letev je postavljena 0,30 m od tal, zgornja prečna letev pa 0,50 m. Pravilna zaustavitev motornega kolesa na cilju je kadar udeleženec s sprednjim kolesom poruši spodnjo letev, zgornja pa se ne sme porušiti oziroma pasti na tla.Senzor zaključka meritev je 3,50 m pred letvi.
Udeleženec so morali v dveh vožnjah, v čim krajšem času in s čim manj spretnostnih napak oziroma kazenskih točk prevoziti postavljeni poligon. V kakšnem vrstnem redu so si sledile vaje je bilo določeno z žrebom pred samo tekmo, prav tako tudi vrstni red tekmovalca.
Načrt poligona in pravila pred preizkusom je pripravila in uskladila delovna skupina za razvoj uporabe policijskih motornih koles in opreme za policiste motoriste v sodelovanju z avtošolo Policijske akademije in Sektorjem za cestni promet UUP GPU.
K uspešni izvedbi preizkusa so pripomogli delavci avtošole, ki so bili glavni ocenjevalci preizkusa in centra za izobraževanje in usposabljanje Policijske akademije, sektorja za cestni promet, sektorja za organizacijo in razvoj Uprave uniformirane policije, policisti inštruktorji za vožnjo z motornimi kolesi iz Prometnih policijskih postaj, odseka za elektronske naprave Službe za informatiko in telekomunikacije, Skupnih služb policije in Urada generalnega direktorja policije.
Udeležencem so po preizkusu dobili potrdilo o udeležbi na letnem preizkusu policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. Prvi trije udeleženci in prve tri ekipe so dobile priznanja, diplome in pokale.
1. | HAFNAR TOMAŽ | PU KR |
2. | MIHELČIČ ROK | PU LJUBLJANA |
3. | MIKLAVC FREDI | PU CELJE |
4. | MUHIČ DEJAN | GPU UVZ |
5. | KROFL ROBERT | PU CELJE |
6. | REP SAMO | PU LJUBLJANA |
7. | PREVEC TINE | PU LJUBLJANA |
8. | SAFRAN VOJKO | PU CELJE |
9. | UČAKAR BOŠTJAN | PU CELJE |
10. | BELTRAM MITJA | PU NOVA GORICA |
11. | BREZAVŠEK RAJKO | PU NOVA GORICA |
12. | KLAVS DEJAN | PU KRŠKO |
REZULTATI - SKUPNO:
- PU LJUBLJANA
- PU CELJE
- PU NOVA GORICA
FOTOGRAFIJE S TEKMOVANJA
Udeležence preizkusa je pozdravil direktor Policijske akademije Marjan Ferk
Številna udeležba
Pripravljeni na preizkus usposobljenosti
Vožnja po lestvi (žogice morajo ostati na mestu)
Vožnja v zaklonu
Najboljši posamezniki
Najboljše ekipe
Na cilju (s stojala lahko pade le spodnja letvica)
Besedilo: Nuša Tavčar
Fotografije: Marjan Zupančič