V slovenski policiji so bila zadnja terenska vozila nabavljena pred več kot desetimi leti, zato so že nekoliko dotrajana, se bolj kvarijo in kot taka niso več varna za službeno uporabo. V zadnjih nekaj letih se je tako pokazala potreba po terenskih vozilih tudi zaradi opravljanja nalog ob naravnih nesrečah in slabih vremenskih razmerah, gorskih nesrečah, pri iskanju pogrešanih ter storilcev kaznivih dejanj na območjih, ki z drugimi vozili niso dostopna.
V začetku leta so policisti dobili v uporabo 25 novih belo-modrih terenskih vozil znamke VW Touareg 2,5TDI DPF.
Nova vozila so sodobno zasnovana, okolju prijaznejša in primernejša za policisko delo. Uporabljajo jih na policijskih postajah, in sicer takrat, ko z drugimi prevoznimi sredstvi ne morejo opraviti nalog, uporabljajo jih tudi policisti Posebnih policijskih enot (PPE) in policisti konjeniki.
11 policijskih uprav je dobilo 25 vozil, in sicer
PU Celje (2), PU Koper (2), PU Kranj (3), PU Krško (1), PU Ljubljana (6), PU Maribor (4), PU Murska Sobota (2), PU Nova Gorica (2), PU Novo mesto (1), PU Postojna (1) in PU Slovenj Gradec (1).
Da bi policisti spoznali zmogljivost avtomobila, ki so ga nekateri poimenovali tudi "cestni šminker", je Avtošola Policijske akademije pripravila posebno usposabljanje. Tečajev varne vožnje v začetku februarja se je udeležilo 48 pripadnikov PPE PU Ljubljana. Jeseni pa bodo na vrsti še PPE preostalih uprav.
Teoretični del so policisti opravili v Tacnu, praktični pa na vojaškem poligonu v Stari Vrhniki.
Od leve prosti desni instruktorji: Brane Legan, Darko Jauh, Karli Klavžar, Samo Rep
Policija na tem poligonu dela že 5 let z različnimi terenskimi vozili (Land Rover Defenderji, Puchi in Nissani). Na ta način lahko primerjajo zmogljivost različnih vozil.
Inštruktor varne vožnje v avtošoli Brane Legan je prepričan, da je Touareg primerljiv z drugimi terenskimi vozili. "Zavedati pa se je treba, da to ni delovni terenski avto, temveč športni terenec z zelo širokim spektrom uporabe, ki pa je v največji meri odvisna od voznikovega znanja, hkrati pa ne smemo pozabiti, da je opremljen z navadnimi zimskimi pnevmatikami."
Vozilo je zelo varno po vseh evropskih testih (pri testu MCA je bilo ocenjeno s petimi zvezdicami). Ima šest varnostnih blazin, samozategovalnike varnostnih pasov, ABS in ESP.
Po mnenju inštruktorjev je primerno za operativne potrebe policistov, saj lahko premaga številne terenske prepreke. Policisti lahko z njim učinkovito, varno in kakovostno opravijo svoje naloge.
Policijski VW Toaureg 2,5 TDI DPF praktično nima slabih plati. V končnih sposobnostih ga mogoče omejuje zgolj višina karoserije od tal, ki še vedno znaša zavidljivih 30 cm.
Dobre strani vozila pa so predvsem vgrajena varnostna oprema, dobro odziven serijski elektronski stabilizacijski program in zmogljiva preizkušena mehanika ter vgrajena tehnika - tudi vsi programi, ki pomagajo pri delu elektronike ob prenosu moči motorja na kolesa. Omenjene odlike se kažejo tako pri vožnji po asfaltni cesti, makadamu kot tudi na neutrjeni površini oz. terenu, hkrati pa je avto tudi zelo udoben za vožnjo.
Vozilo ima tudi veliko nosilnost in primerno velik prtljažni prostor. Za operativno uporabo to pomeni, da imajo lahko policisti s seboj vso varnostno opremo.
Touareg zmore premagovati tudi nekatere res ekstremne vozne razmere oziroma težavnostne ovire na terenu. Premagovanje vzponov in spustov - pri tem vozniku pomaga izjemno dobra elektronska kontrola oziroma nadzor spusta, mehanika, moč motorja in predvsem prenos moči na kolesa. Pri vzponu premaguje 45 ° klanec, zmore 35 ° bočnega nagiba med vožnjo, višina bredenja po vodi je 50 cm.
Po snegu je normalno uporaben, kot vsa druga vozila. Je pa tako pri terenski kot na cestni vožnji, s poslabšanjem vremena - z dežjem, mokrim voziščem, oziroma snegom odvisno predvsem od pnevmatik, kako bo uspel premagati oz. prevoziti neko pot.
Marsikatero delovno terensko vozilo ne dosega teh omejitev oz. so vrednosti omejitev precej manjše.
Najem vozil je financiran izključno iz slovenskega proračuna in znaša (za obdobje 5 let) 952.785 evrov, z vključenim DDV. Po končanem finančnem najemu bodo vozila ostala v lasti policije.
Inštruktorji še poudarjajo, da je pri vožnji VW Touarega 2,5TDI DPF zelo pomembno osnovno znanje v veščinah varne vožnje, tudi za vožnjo po cesti, ne le po terenu. "Vozilo ogromno zmore, pomembno pa je, da voznik zna izkoristiti njegove zmogljivosti, da jih zna oceniti in da ne precenjuje svojih sposobnosti."
Razlika med civilnim in policijskim Touaregom
Civilni in policijski Touareg se razlikujeta zgolj po zunanji podobi zaradi dodatne policijske opreme. Sicer pa je policijsko vozilo normalna "civilna izpeljanka". Izvedba vozil po opremljenosti je na nižji ravni. Ima osnovno opremo, močnejši akumulator, ostalo pa je popolnoma serijska oprema. Vozilo ima tudi ročni menjalnik, kar je sicer redkost pri teh vozilih.
Osnovni tehnični podatki o vozilih: terensko vozilo znamke VW TOUAREG 2,5TDI DPF
- vrsta motorja: 5-valjni dizelski R5 TDI s filtrom trdnih delcev
- prostornina motorja: 2.461 ccm
- moč motorja kW (KM) pri 1/min: 128kW (174 KM) pri 3.500 1/min
- največja hitrost: 188 km/h
- poraba goriva in emisije:
- mestna vožnja: 13,2 l/100 km
- zunajmestna vožnja: 8,3 l/100 km
- kombinirana vožnja: 10,1 l/100 km
- emisija CO2: 267 g/km
- emisijski razred vozila: Euro 4
Besedilo in fotografije: Monika Golob