Kot vsako leto smo v policiji pri načrtovanju poostrenih aktivnosti na področju zagotavljanja varnosti cestnega prometa tudi letos namenili posebno pozornost prav decembru.

Zaradi pogostih praznovanj in proslavljanj v tem mesecu izstopajo predvsem kršitve povezane z vožnjo pod vplivom alkohola, v vse večji meri pa tudi pod vplivom mamil in psihoaktivnih zdravil.

Na slovenskih cestah se je do 23. novembra 2002 zgodilo 33.928 (v enakem obdobju lani 35.355) prometnih nesreč, v katerih je umrlo 243 oseb, 1.390 (2.271) jih je bilo hudo, 10.458 (9.347) pa lahko telesno poškodovanih. Za primerjavo naj navedemo, da je bilo na isti dan leta 2001 258 mrtvih, leta 2000 281 mrtvih, leta 1999 - 304 in leta 1998 - 282 mrtvih.

 

Decembrska prometno varnostna problematika v preteklih letih

Decembra leta 1997 so alkoholizirani vozniki povzročili 521 prometnih nesreč, v katerih je 5 oseb izgubilo življenje (od tega 4 povzročitelji), 105 oseb pa je bilo telesno poškodovanih. Delež alkoholiziranih povzročiteljev je bil 13,77 %.

Decembra leta 1998 so alkoholizirani vozniki povzročili 326 prometnih nesreč (195 manj kot leto prej). V njih so 3 osebe izgubile življenje (od tega 1 povzročitelj), 61 oseb pa je bilo telesno poškodovanih. Delež alkoholiziranih povzročiteljev je bil 8,80 %.

Decembra leta 1999 so alkoholizirani vozniki povzročili 373 prometnih nesreč (47 več kot leto prej). V njih je le 1 oseba izgubila življenje (udeleženec), 76 oseb pa je bilo telesno poškodovanih. Delež alkoholiziranih povzročiteljev je bil 9,21 %.

Decembra leta 2000 so alkoholizirani vozniki povzročili 429 prometnih nesreč (56 več kot leto prej), v katerih so 4 osebe izgubile življenje (vsi povzročitelji), 102 osebi sta bili telesno poškodovani. Delež alkoholiziranih povzročiteljev je bil 11,96 %.

Decembra leta 2001 so alkoholizirani vozniki povzročili 413 prometnih nesreč (16 več kot leto prej), v katerih je 8 oseb izgubilo življenje (pet povzročiteljev in trije udeleženci), 80 oseb pa je bilo telesno poškodovanih. Delež alkoholiziranih povzročiteljev je bil 11,27 %.

Povsem upravičena je bojazen, da se nam zaradi sproščenega razpoloženja, praznovanj ter uživanja alkoholnih pijač utegne prometno varnostna situacija konec leta še poslabšati.

Zato smo tudi letos pripravili program tako represivnih kot preventivnih aktivnosti, aktivnosti, ki so usmerjene predvsem v preprečitev poslabšanja prometno varnostnih razmer.

 

Naj poudarimo zgolj nekatere:

  • HITROST - posebno pozornost bomo namenili ugotavljanju vpliva alkohola, pa tudi mamil in psihoaktivnih zdravil pri tistih voznikih, ki bodo vozili prehitro. Že več let namreč ugotavljamo, da so prekoračitve hitrosti tesno povezane prav z vožnjo pod vplivom alkohola;
  • USMERJENE REPRESIVNE AKTIVNOSTI - policijske enote bodo svoje aktivnosti poostrile predvsem v tistem času in na tistih cestah, kjer problematika vožnje pod vplivom alkohola in mamil izstopa. Na teh mestih bo moč opaziti večje število policistov, nekateri bodo nadzor opravljali tudi v "civilnih" vozilih;
  • PETKOVI POPOLDANSKI NADZORI - glede na izkušnje preteklih let, bomo posebno pozornost namenili petkom popoldan. Ugotavljamo namreč, da vse večkrat prihaja do prekomernega pitja alkohola na delovnih mestih pred začetkom prostega vikenda ali praznika. Ker se večina ljudi na delo pripelje s svojimi vozili, se ne glede na stanje v kakršnem so, odločijo tudi za uporabo vozila nazaj domov. Možnost povzročitve prometne nesreče je v tem času, zaradi vpliva alkohola ter zaradi gostega prometa, namreč veliko večja kot v večernem ali nočnem;
  • PREDSTAVITEV NAŠIH AKTIVNOSTI PREKO LOKALNIH MEDIJEV - problematiko in nevarnosti vožnje pod vplivom alkohola, mamil in psihoaktivnih zdravil bomo poskušali v večji meri predstaviti tudi preko lokalnih medijev, kjer bomo predstavili naše ukrepe za učinkovitejši nadzor nad kršitvami;
  • PROMETNE NESREČE - v prometnih nesrečah, kjer bo ugotovljena stopnja alkoholiziranosti pri povzročitelju znašala 1,1 g/kg ali več, bomo poskušali ugotoviti kraj, kjer je povzročitelj užival alkoholne pijače. V kolikor bomo ugotovili, da alkoholiziranost izvira iz javnega lokala, bomo s strežnim osebjem opravili razgovor ter v primeru ugotovitve prekrška dosledno ukrepali.


Poleg dodatnega števila policistov, bodo v nadzore vključeni tudi policijski starešine, ki bodo skrbeli predvsem za koordinacijo in usklajeno delovanje med posameznimi policijskimi enotami.


Voznikom ponovno svetujemo:

  • v kolikor bodo uživali alkoholne pijače naj za prevoz uporabijo javna prevozna sredstva ali naj prevoz opravi voznik, ki ima veljavno vozniško dovoljenje in alkoholnih pijač ni užival,
  • upoštevati je potrebno, da alkohol v organizmu ostane še 12 ur po zaužitju. Tako npr. naslednje jutro po uživanju alkoholnih pijač še vedno nismo popolnoma sposobni za varno upravljanje vozila, pri preizkusu alkoholiziranosti pa je stopnja še vedno lahko nad dovoljeno,
  • dosledno naj upoštevajo vse omejitve hitrosti, pri vožnji pa naj vsi potniki uporabljajo varnostne pasove.


Ne dopustimo, da bi se zaradi popitega kozarca preveč kesali celo življenje ali da bi se nam december 2002 v spomin vtisnil zaradi česa drugega kot prijetnega, sproščenega praznovanja. V prometu je za to dovolj le delček sekunde, ki je ne moremo nikoli več zavrteti nazaj.

 

Informacijo so pripravili v Sektorju za cestni promet Uprave uniformirane policije Generalne policijske uprave.