Vožnjo skuterja/kolesa z motorjem lahko štejemo med zahtevnejša opravila v prometu, kar je razvidno tudi iz statističnih podatkov o udeležbi te skupine prometnih udeležencev v prometnih nesrečah.
Skuter/kolo z motorjem je zaradi svoje konstrukcije veliko manj stabilen kot ostala vozila, poleg tega pa za upravljanje zahteva specifična znanja in spretnosti. Pri upravljanju teh vozil pridejo še posebej do izraza pridobljene izkušnje.
Vozniki skuterjev/koles z motorjem so večinoma mladi. Mladi, ki na ta način praviloma prvič pridejo v stik z motornim vozilom, hkrati pa želijo uživati v življenju, velikokrat vozijo nevarno in precenjujejo sebe in svoje vozniške sposobnosti. Nimajo dovolj izkušenj in prakse z upravljanjem vozila, pri tem pa radi vozijo agresivno, uživajo v pozornosti (vzpodbujanje s strani sovrstnikov, občutek moči, modni trend, ...) in so pretirano samozavestni.
Način pridobitve vozniškega dovoljenja jim veliko izkušenj in opozoril na nevarnost ne ponuja. Za primerjavo naj povemo, da mora kandidat za pridobitev "H" kategorije opraviti deset ur praktične vožnje v prometu, kandidat za pridobitev "B" kategorije pa 30 in več, oba pa sta nato udeleženca v prometu, kjer so nevarne situacije primerljive. Strokovnjaki priporočajo udeležbo na šolah varne vožnje, in sicer potem ko ima voznik že nekaj več izkušenj. Šola varne vožnje pa ni prav poceni, poleg tega pa za mlade voznike skuterjev/koles z motorjem prave šole varne vožnje ni.
Zaradi tega smo se odločili, da policisti z izkušnjami pri vožnji motornih koles v sodelovanju s podjetjem AC-Triglav Auto d. o. o., ki prodaja skuterje znamke Aprilia, pripravimo posebno obliko izpopolnjevanja voznikov skuterjev/koles z motorjem.
V pomladnem obdobju bomo na vseh policijskih upravah pripravili enodnevne preventivne aktivnosti, usmerjene predvsem v izpopolnjevanje v varni vožnji s skuterji/kolesi z motorjem. Voznike skuterjev/koles z motorjem bomo na dan prireditve povabili na posebej pripravljene poligone, jim v obliki šole varne vožnje prikazali nekatere vaje in pravila vožnje skuterjev/koles z motorjem ter jih opozorili na nevarnosti. Praktično izpopolnjevanje bodo vodili izkušeni policisti (inštruktorji), ki imajo potrebno znanje in izkušnje.
Vozniki skuterjev/koles z motorjem bodo imeli možnost, da sami prevozijo poligon s svojim ali testnim skuterjem/kolesom z motorjem. Testni skuterji bodo na razpolago na kraju prireditve.
Prepričani smo, da bomo na ta način:
- opozorili, da so vozniki koles z motorjem prepogosto žrtve prometnih nesreč in da se stanje ne izboljšuje,
- izkoristili znanje in izkušnje policistov in ostalih strokovnjakov kot nasvet za večjo varnost voznikov skuterjev/koles z motorjem v prometu,
- v prometnih nesrečah zmanjšali število prometnih nesreč z udeležbo voznikov skuterjev/koles z motorjem.
Uprava uniformirane policije, Sektor za cestni promet