Upravljavci cest v Republiki Sloveniji bodo predvidoma še pred koncem letošnjega leta uredili delovanje tribarvnih semaforjev za vozila v skladu z določbami 119. člena Zakona o varnosti cestnega prometa tako, da bodo utripajočo zeleno luč na koncu zelene faze nadomestili s stalno prižgano zeleno lučjo. To pomeni, da bo zelena luč na semaforju brez utripanja prešla v rumeno.

Ob tej novosti (razen za tiste voznike, ki vozijo pogosto po Mariboru, kjer zelena luč že doslej ni utripala) naj udeležence cestnega prometa, predvsem seveda voznike motornih vozil, spomnimo na pomen rumene luči. Vožnja v rumeno luč je prepovedana in sankcionirana, razen v primeru, ko voznik vozila pri vožnji z dovoljeno hitrostjo ne more varno ustaviti na znak rumene luči, ker je v trenutku, ko se le-ta prižge, že preblizu semaforja.

Ker zelena utripajoča luč na semaforjih ne bo več opozarjala na konec zelene faze, verjamemo, da ne bo več lovljenja zelene luči. Zaradi tega se bo hitrost pred semaforiziranimi križišči in na njih zmanjšala, kar bo omogočilo večjo varnost v območjih takih križišč. Zlasti v začetnem obdobju pa bo ob primerni varnostni razdalji potrebna ob približevanju semaforju dodatna previdnost, kajti prenekateri voznik bo na znak rumene luči sunkovito zavrl, čeprav to ne bi bilo potrebno, ker bo dovolj oddaljen od semaforja za umirjeno zaviranje ali pa bo tako blizu semaforja, da bi kljub rumeni luči lahko nadaljeval vožnjo.

Policisti bodo v sodelovanju z upravljavci in vzdrževalci cest spremljali dogajanje in nadzirali ravnanje voznikov na semaforiziranih križiščih in prehodih za pešce. Pri nadzoru cestnega prometa bodo pri oceni oddaljenosti od semaforja upoštevala največjo dovoljeno hitrost (v naselju največ 50 km/h oziroma s prometnim znakom določeno nižjo ali višjo hitrost) in pričakovani reakcijski čas voznika (povprečni reakcijski čas voznika je 0,8 do 1,0 sekunde).

 

Sektor za odnose z javnostmi