Danes, 29. junija 2005, so nekateri mediji pisali o tem, da zavarovalnice od Policije ne bodo več dobivale policijskih zapisnikov, temveč bodo morali za to poskrbeti oškodovanci sami.

Za objektivno obveščenost javnosti zato sporočamo naslednje:

Podatki o prometnih nesrečah se med Policijo in Slovenskim zavarovalnim združenjem računalniško izmenjujejo na osnovi medsebojnega dogovora iz leta 1998.

V preteklosti je policija Slovenskemu zavarovalnemu združenju elektronsko posredovala podatke o vseh prometnih nesrečah, na podlagi določil 7. odstavka 154. člena Zakona o zavarovalnicah (Ur. list RS, št. 102/04- UPB1) in 8. odstavka 8. člena Zakona o obveznih zavarovanjih v prometu (Ur. list RS, št. 35/05-UPB1) pa morajo organi in organizacije, ki imajo podatke oziroma zbirke podatkov, ki jih lahko zbirajo in obdelujejo zavarovalnice in zavarovalno združenje, te podatke posredovati na njihovo zahtevo.

V Policiji smo že prilagodili vse potrebne računalniške aplikacije. Zaradi prilagoditve obdelave zakonskim zahtevam je bil način poslovanja prirejen tako, da bo osnova za pošiljanje enake vsebine podatkov kot v preteklosti ustrezen elektronski zahtevek Slovenskega zavarovalnega združenja. To pomeni, da se za državljana postopek v ničemer ne spreminja, Slovensko zavarovalno združenje pa bo namesto vseh zapisov o prometnih nesrečah dobilo le tiste, ki jih bo izrecno zahtevalo. V Policiji bo s takšnim načinom dela postopek racionaliziran, saj ne bo več potrebno posredovanje zapisov po elektronski pošti, temveč se bo pošiljanje podatkov iz centralne evidence izvajalo avtomatsko.

Zaradi sprememb načina izmenjave podatkov ne bo oteženo uveljavljanje odškodnin iz naslova prometnih nesreč, kajti tako operativne službe kot tudi računalniški sistem sta že v celoti prilagojena novemu načinu poslovanja.

Za škodovance v prometnih nesrečah se tako ne bo nič spremenilo, kajti nov način izmenjave podatkov jim ne nalaga nobenih dodatnih obveznosti oziroma stroškov.

 

Sektor za odnose z javnostmi