V ponedeljek, 14. marca 2005, je na avtocestnem obroču okoli Ljubljane začel delovati prvi stacionarni merilnik hitrosti na odseku avtoceste A1, 50 metrov pred predorom Golovec. Namen namestitve stacionarnega merilnika je predvsem umirjanje prometa in izboljšanje prometne varnosti na navedenem avtocestnem odseku.

V letu pred začetkom delovanja stacionarnega merilnika hitrosti se je tem odseku avtomobilske ceste zgodilo 53 prometnih nesreč, v katerih sta 2 osebi umrli, 13 pa je bilo telesno poškodovanih. V enem letu po začetku delovanja stacionarnega merilnika hitrosti se je tam zgodilo 12 prometnih nesreč, v katerih je bila ena oseba lahko telesno poškodovana, smrtnih žrtev pa ni bilo.

V enem letu je bilo s stacionarnim merilnikom hitrosti ugotovljenih 7504 kršitev, za katere je bilo napisanih 21 obdolžilnih predlogov (hitrost prekoračena za 50 km/h), 184 odločb v hitrem postopku (hitrost prekoračena nad 30 km/h do 50 km/h), za druge kršitve pa so bili izdani plačilni nalogi (prekoračitev hitrosti do vključno 30 km/h). Slovenskih državljanov je bilo pri prekršku zalotenih 6933, od tega 321 voznikov tovornih vozil in avtobusov. Ugotovljenih kršitev tujcev je bilo 571. Od tega je bilo 21 postopkov zaključenih z izdajo plačilnega naloga. Za ostale kršitelje pa postopki za pridobitev podatkov o lastništvu preko Ministrstva za zunanje zadeve ali pravosodje še tečejo.

Po podatkih Direkcije Republike Slovenije za ceste je bila povprečna dnevna frekvenca prometa v letu 2005 na navedenem avtocestnem odseku 52848 vozil. Od tega je bilo: 45515 osebnih avtomobilov, 71 motornih koles, 126 avtobusov, 2985 tovornih vozil do skupne mase 3.500 kg, 1035 tovornih vozil do 7.5 t, 847 tovornih vozil nad 7,5 ton ter 2269 tovornih vozil s priklopniki ali polpriklopniki.

V tem času je bilo ohišje stacionarnega merilnika hitrosti poškodovano s strelnim orožjem, vendar pa merilnik hitrosti ni bil poškodovan. Policisti PU Ljubljana še vedno intenzivno iščejo storilca.

Pri obdelavi posnetkov kršitev je bilo dokumentirano večje število kršiteljev, ki niso imeli veljavnega vozniškega dovoljenja, ter več vozil, ki jim je potekla veljavnost registracije, med njimi tudi tovorna vozila in avtobusi.

Podatki o številu prometnih nesreč in posledic na navedenem cestnem odseku kažejo na to, da je bila namestitev ohišja z merilnikom upravičena.

Pričakujemo,da bomo v sodelovanju z Družbo za avtoceste Republike Slovenije v letošnjem letu začeli nameščati prve od 18 ohišij, ki bodo po končanem projektu nameščena na slovenskem avtocestnem križu. V njih bodo izmenično nameščeni 4 merilniki hitrosti. Celoten projekt naj bi bil končan do sredine leta 2007.